ALTEN@home: Sjors

Sjors at Home

Sjors is Business Manager in Apeldoorn. Hij is verantwoordelijk voor o.a. accountmanagement, recruitment en people management. Maar, hoe doe je dat allemaal vanuit huis? Sjors vertelt zijn ervaringen met de nieuwe situatie.

“Als Business Manager ben ik verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties en contact leggen met nieuwe klanten. Daarnaast zorg ik ervoor dat de Consultants gelukkig zijn en blijven, dat ze zich kunnen ontwikkelen en hun ambities kunnen realiseren. Ook mag ik me bezighouden met het vinden van nieuwe Consultants. Oftewel, genoeg te doen… Voor mijn werk heb ik weinig nodig: een telefoon, laptop en een auto. Die laatste staat nu vooral stil, want naar de klant toe kan helaas nog even niet. Gelukkig kan er veel via de telefoon, Teams en Skype. Dus de dagen bestaan nu grotendeels uit bellen en voor de camera zitten.

Het is nu wat uitdagender om afspraken te maken, relaties op te bouwen en om consultancy- en projectaanvragen te genereren. Het leggen van eerste contacten gaat gelukkig erg goed. Ik merk dat mensen nu wat meer rust hebben om even met je te praten en alvast in de toekomst een afspraak in te plannen. Er is momenteel wat minder behoefte aan ‘nu meteen’, maar iedereen kijkt vooruit en maakt al nieuwe plannen. En voor de uitvoering hiervan zijn goede mensen belangrijk, dus daar kunnen wij weer bij helpen.

De grootste uitdaging tijdens het thuiswerken, was het combineren met het thuisfront. Met 2 kleine meisjes van 1 en 3 en een vriending met een uitdagende en net nieuwe job, was het regelmatig puzzelen

en schuiven. Gelukkig hebben we buren met kleine kids, dus we hebben elkaar wat kunnen ontzien door de kinderen over en weer op te vangen. En ook opa & oma wilden al vrij snel weer graag oppassen. De kids niet zien ging nog wel, maar de kleinkinderen…

Het waren rare dagen waarin mijn vriendin en ik druk waren met kids, werken, kids en s ’avonds verder werken. Hierdoor liep werk en prive volledig door elkaar en hadden we wat minder mentale rust. Wat voor ons goed werkt is agenda’s naast elkaar leggen, accepteren dat je allebei druk bent en dus misschien wat geïrriteerder kan reageren als je met nog maar 1 minuut te gaan een call in moet. We zijn allebei behoorlijk sportief en ook dat probeerden we erin te houden. Het is lekker en belangrijk om een uitlaatklep te hebben en ook fysiek bezig te blijven. Heb je ook gelijk een momentje voor jezelf.

Nu de opvang weer open is kunnen we weer rustig en gefocust aan het werk. Volgens mij was de oudste er ook wel blij mee, heb haar nog nooit zo hard naar de juffen zien rennen toen ik haar weer wegbracht …

Maar nog steeds is het veel thuiswerken, bellen en achter de camera kruipen. Mijn tips zijn dan ook de bekende open deuren: blijf plezier maken en bewegen, accepteer dat je wereldje wat kleiner is, stem af met je collega’s en thuis, stel prioriteiten en deel je agenda daarop in, creëer een plek waar je ongestoord kunt werken. En misschien nog wel het allerbelangrijkste: ik geniet van het feit dat iedereen gezond is en dat ik een geweldige baan heb waarbij het mogelijk is om thuis te werken! Dus ook al is het uitdagender en hectischer, ik heb niets te klagen met een gezond gezin en een geweldige baan!”

Sjors

Wil je meer weten over het werk van Business Manager bij ALTEN, kijk hier voor onze vacatures.